Hej hej hej! Tänkte att det är dags att tillägna ämnet ”samarbete” ett inlägg. Många av er har hängt med mig sen start och har koll på mig medan andra har tillkommit i ett senare skede. Snart fyller Leyglow 2 år och under denna tid har jag gjort en handfull samarbeten. Så när jag väl tar mig an ett samarbete är det minsta jag kan göra att förklara för mottagarna hur JAG ser på de samarbeten jag väljer. Det är trots allt ni som blir presenterade för de. Jag förstår att alla driver sina konton på olika sätt och att mitt sätt ej är det enda sättet och att ni pga. detta är mättade/trötta på vissa samarbeten. Men här kommer mina tankar! Först och främst, ju större man blir på www desto fler samarbetsförfrågningar får man. Vilket är en helt naturlig utveckling. Jag är otroligt tacksam för det då det är en dröm att kunna kombinera mitt yrke som lärare med mitt största intresse. Fatta storheten att ta betalt för sin tid, kunskap och kreativitet? Amazing. Förutom att ni (världens bästa följare) tycker om det jag gör så tycker även fler och fler företag om det. Ju fler företag som får upp ögonen för en desto fler förfrågningar når mailen. Det betyder att det både är högt och lågt i förfrågningarna. Alla dessa förfrågningar som når mailen, sållas sedan av mig och ni blir slutligen presenterade för det där specifika samarbetet som jag kan ställa mig bakom som Leyglow/Leyla och som jag tror ger er något. Företagen jag väljer/kommer att välja att samarbeta med är sådana jag redan skriver om/nämner eller företag/produkt som jag och ni är nyfikna på. Det ska med andra ord ge oss något mer än "reklam". När jag tackar ja till att jobba med ett företag innebär ett samarbete att jag under en viss tid ägnar mig åt att testa, analysera och utvärdera en viss typ av produkt. Då får alla andra pressprover backa och vänta på att jag har tid att testa de. Det blir helt enkelt ett jobb, på riktigt. Den stora skillnaden mot när jag skriver annars är alltså att det görs inom en viss tidsram och inte när jag själv känner för det på måfå. Man bokar alltså upp min tid under en viss period. När ett företag jag vill jobba med kontaktar mig är min första mission att presentera för alla inblandade i hur jag arbetar med mina sociala medier. För mig är det viktigt att företagen som kontaktar mig har koll på hur Leyglow fungerar. Jag är tydlig med att jag behöver få all kreativ frihet i både mitt skapande av material men också i mina åsikter. Man kan alltså inte köpa mitt formspråk eller min åsikt. Det företagen däremot självklart har önskemål om är vad de vill att jag ska lyfta i samarbetet, t.ex.en viss ingrediens, funktion, prisklass, information, tjänst osv. Jag tror starkt på sättet jag vårdar mina kanaler och känner även att ni uppskattar det. Så jag kommer att fortsätta på mitt selektiva spår. Leyglow bygger trotsa allt på förtroende mellan mig och er som följer och det värderar jag högst. Frågor? Shoot i kommentarerna så svarar jag. <3